Black Friday: Stapel tot 20% korting
Voor generaties, door generatiesVoor generaties, door generaties

Weten dat het goed zit

45 jaar, dat is een bijzondere mijlpaal. Dit hebben we mede aan jou als onze vaste klant te danken. Om je daarvoor te bedanken maken we er dit hele najaar een feestje van! Er lopen leuke acties, we geven cadeaus weg, de winkels zijn gevuld met prachtige nieuwe collectie en zijn feestelijk aangekleed!

We vertellen je graag ons verhaal. Waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. Maar we bieden je ook inspiratie en alle interessante acties. Tip: Wil jij op de hoogte blijven van onze acties? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief onderaan deze pagina.


Het verhaal achter Jac HensenHet verhaal achter Jac Hensen

De groei van Jac Hensen

We nemen je graag even mee, terug naar het begin. In 1977 start naamgever Jac Hensen, gedreven door zijn passie voor mannenmode, een klein winkeltje van 60m2 in Amersfoort. Met als missie: De beste kwaliteit kleding voor een eerlijke prijs. En nóg belangrijker: de klant nooit teleurstellen. Jac zegt altijd: “Liever vijfmaal naar het magazijn, dan éénmaal de klant teleurstellen”.

De allereerste winkel van Jac HensenDe allereerste winkel van Jac Hensen
De allereerste winkel van Jac Hensen

Zo zag dat er uit

In deze video nemen we je mee door de geschiedenis van Jac Hensen.  Vanaf de oprichting in het jaar 1977 helemaal naar het jaar 2022. Ga er rustig voor zitten, veel kijk plezier!


Bekijk onze oude reclamesBekijk onze oude reclames

Bekijk onze reclamespots van vroeger!


45 jaar later

Robin Hensen, Jac Hensen, Stijn UlehakeRobin Hensen, Jac Hensen, Stijn Ulehake
Robin Hensen, Jac Hensen, Stijn Ulehake

Nu zijn we 45 jaar verder en staat zijn zoon Robin Hensen aan het roer, gesterkt door Stijn die in 1985 als weekendhulp binnen kwam en uitgroeide tot Inkoop Directeur. We zijn uitgegroeid tot een van de grootste en meest onderscheidende herenmode winkels, maar we vergeten niet waar we vandaan komen.

Nog steeds bieden we de beste kleding voor een eerlijke prijs. Juist in deze tijd, waar prijzen onder druk komen te staan. In ons familiebedrijf zorgen wij, samen met onze deskundige medewerkers dat jij bij ieder bezoek weet dat het goed zit.


Voor generaties, door generaties

Voor generaties, door generaties betekend niet alleen dat wij diverse generaties klanten bedienen. Deze generaties zijn onderdeel van ons DNA. Onze formule, onze medewerkers én onze collecties bestaan voor en door deze generaties.


De toekomst

Hoewel we trots zijn op alles wat we hebben bereikt, kijken we ook graag vooruit naar de volgende 45 jaar en wat we kunnen doen om het leven van mannen nog stijvoller en leuker te maken. De komende maanden komen er een aantal spannende nieuwe ideeën en innovaties aan waarvan we denken dat je ze leuk zult vinden.

Wil je daarvan op de hoogte zijn, schrijf dan in op onze nieuwsbrief.

Wil jij 10% korting op je eerste bestelling?

Meld je aan voor digitale communicatie en ontvang 10% korting op je eerste bestelling. Meer leuke acties en persoonlijke stijltips komen dan vanzelf jouw kant op!

Altijd als eerst op de hoogte van kortingsacties.

Keuze uit 3 verschillende contactvoorkeuren.

Stel jouw voorkeuren in en ontvang advies op maat.


De beste producten van de afgelopen 45 jaar

In de afgelopen 45 jaar hebben we meer dan 400 merken in ons assortiment gehad, waaronder 5 van onze eigen. De beste 40 hebben we overgehouden in ons huidige assortiment.

We hebben meer dan 250.000 mannen geholpen met hun outfit (klanten die liever niet in ons klantbestand wouden niet meegerekend) en onze webshop verstuurde ook nog eens 80.000 pakketten.

Hierdoor durven we te zeggen dat wij weten wat jij, de klant, wil. Al die kennis en ervaring van de afgelopen 45 jaar hebben we samengevoegd in onze 45 jaar collectie. Die hoogtepunten kun jij nu shoppen!